Profil  |   Publiczne video (0)  |   Prywatne video (0)  |   Ulubione (0)  |   Przyjaciele (0)

ZagadkiLogiczne - profil

Video użytkownika oglądano 0 razy
Profil uzytkownika oglądano 4 razy
Użytkownik obejrzał 0 video
Użytkownik ma 0 przyjaciół



Zarejestruj się lub Zaloguj aby dodać ZagadkiLogiczne do przyjaciół.
Ostatnie logowanie: 11 dni temu
Zarejestrował się: 11 dni temu
O sobie: 3 sposoby na poprawę krytycznego myślenia 28.05.2019 przez Helen Lee Bouygues DZIELIĆ DZIELIĆ DZIELIĆ DZIELIĆ DZIELIĆZAPISZ SIĘ DO MAGAZYNU ? GETTY IMAGES Czas czytania: 7 minut Istnieją trzy bardzo proste rzeczy, które możesz zrobić, aby poprawić umiejętności krytycznego myślenia. Kilka lat temu prezes zapewnił mnie, że jego firma jest liderem na swoim rynku, a nawet dodał: ?Nasi klienci nigdy nas nie opuszczą, zmiana kosztowałaby ich zbyt wiele?. Kilka tygodni później Procter & Gamble zdecydowało się nie przedłużać kontraktu ze swoją firmą. Był zaskoczony, ale nie powinien. Od ponad 20 lat pomagam firmom znajdującym się w trudnej sytuacji . Wezwali mnie z powodu problemów z zarządzaniem, niemożności utrzymania się w czołówce nowych technologii lub, rzadziej, ponieważ mieli do czynienia z niedbałymi liderami . Sytuacje są różne, ale we wszystkich przypadkach przyczyna trudności była taka sama: brak krytycznego rozumowania. Brak metapoznania W obliczu pilności sytuacji zbyt wielu liderów biznesu po prostu nie ma czasu na przemyślenie i ocenę problemu ze wszystkich stron. Zbyt często dochodzą do pierwszego wniosku, niezależnie od przedstawionych im dowodów. Co gorsza, są w stanie zatrzymać tylko tych, którzy popierają ich pierwsze przekonanie. Brak metapoznania (czyli zdolności do refleksji nad własnym sposobem myślenia) jest również dużym czynnikiem, który sprawia, że ??ludzie są zbyt pewni siebie. Na szczęście krytyczne myślenie to umiejętność, której się nauczyłem i właśnie w tym celu niedawno stworzyłem Reboot Foundation . Dlatego opierając się w równym stopniu na moim osobistym doświadczeniu, jak i na pracy naszych badaczy, zidentyfikowałem trzy bardzo proste rzeczy, które należy zrobić, aby poprawić swoje umiejętności krytycznego myślenia: 1. Pytanie otrzymane pomysły 2. Rozumuj logicznie 3. Zróżnicuj punkty widzenia Prawdopodobnie mówisz do siebie: ?Już to robię! ?. Bez wątpienia, ale może nie tak świadomie i tak rygorystycznie, jak powinieneś. Kultywowanie tych trzech mentalnych nawyków pomoże Ci poprawić tę tak poszukiwaną na rynku pracy umiejętność. Pytanie otrzymało pomysły Kiedy interweniuję w naprawie firmy, moim pierwszym odruchem jest kwestionowanie założeń firmy. Pewnego dnia wcieliłem się w tajemniczą klientkę w kilkunastu sklepach walczącej sieci, aby dość szybko zdać sobie sprawę, że kompletnie przeceniła siłę nabywczą swoich klientów i ustawiła ceny jego ubrań na zbyt wysokim poziomie. Sprzedając je za mniej, zarabiałaby co roku dodatkowe miliony. Jest oczywiste, że nie możemy wszystkiego kwestionować. Czy możesz sobie wyobrazić spędzenie dnia na zastanawianiu się, czy niebo jest naprawdę niebieskie, czy osoba siedząca obok Ciebie jest Twoim kolegą, a nie siostrą bliźniaczką, czy też gospodarka nie upadnie jutro? Dlatego pierwszym krokiem jest ocena, kiedy zadawać pytania. Okazuje się, że jest to szczególnie przydatne, gdy stawki są wysokie. Jeśli tematem jest długoterminowa strategia firmy, na której będzie oparta wieloletnia praca i wydatki, koniecznie zadaj sobie podstawowe pytania: Skąd wiesz, że firma będzie się rozwijać? Co badania mówią o Twoich oczekiwaniach co do przyszłości Twojego rynku? Czy poświęciłeś trochę czasu, aby postawić się w butach konsumenta i wcielić się w tajemniczego klienta? Innym sposobem, aby to zrobić, jest rozważenie alternatyw i zadawanie sobie pytań, takich jak: co jeśli nasi klienci się zmienią? A jeśli nasi dostawcy zbankrutują? Tego rodzaju pytania przynoszą inną perspektywę i nowe perspektywy, które pomogą Ci udoskonalić myślenie. Rozumuj z logiką Kilka lat temu postanowiłem zmienić oddział dużego producenta bielizny. Wzrost jednego z jego głównych zakresów zmniejszał się przez kilka lat, a nikt nie rozumiał dlaczego. Jak się okazało, firma popełniła błąd w rozumowaniu, przesadzając i wyciągając w pośpiechu wnioski na podstawie niewystarczających dowodów. Żeby było jasne, marka wyszła od pomysłu, że wszyscy jej konsumenci mają te same gusta niezależnie od kraju, dlatego rozprowadzali te same biustonosze w całej Europie. Ale kiedy mój zespół zaczął przeprowadzać wywiady z pracownikami i konsumentami, zdaliśmy sobie sprawę, że gusta i preferencje są bardzo różne w różnych krajach. Brytyjczycy uwielbiali koronkowe biustonosze w jasnych kolorach, Włosi woleli beże bez koronki, a Amerykanie jako pierwsi kupowali staniki sportowe. W przypadku tej firmy lepsze myślenie radykalnie poprawiło zyski. Możemy się cieszyć, że formalna praktyka logiki sięga co najmniej 2000 lat wstecz, aż do Arystotelesa, i że w ciągu tych dwóch tysiącleci była w stanie udowodnić swoje zasługi w dochodzeniu do odpowiednich wniosków. Wracając do swojego biznesu, zwróć szczególną uwagę na logiczny łańcuch utworzony przez argument. Zadaj sobie pytanie: czy każdy krok rozumowania jest dobrze oparty na dowodach? Czy wszystkie dowody dobrze łączą się, aby dojść do solidnego wniosku? Świadomość typowych błędów może również pomóc w logicznym myśleniu. Na przykład wielu popełnia błąd w tak zwanym rozumowaniu ?post hoc?, czyli błędach polegających na przekonaniu, że skoro zdarzenie Y miało miejsce po zdarzeniu X, to X jest siłą rzeczy przyczyną Y. W ten sposób menedżer może przekonać samego siebie, że jego handlowcy wiosną generują większą sprzedaż, ponieważ są ?pobudzani? przez przemówienia na lutowym seminarium sprzedażowym , ale dopóki ta hipoteza nie zostanie zweryfikowana, nie ma sposobu, aby wiedzieć, że menedżer ma rację. Wyjdź z myślenia grupowego Przez lata byłam jedyną współpracowniczką w zespole ?transformacji? McKinsey. A dziś w pół tuzinie (jeśli nie więcej) zarządów, których jestem członkiem, jestem zwykle jedyną Azjatką i jedyną kobietą na sali podczas spotkań. Ze względu na swoje pochodzenie i przeszłość postrzegam rzeczy inaczej niż ludzie wokół mnie, co często działało na moją korzyść. Ale ja też nie jestem odporny na to, co nazywa się ?myśleniem grupowym?. Więc kiedy jestem w obecności ludzi podobnych do mnie (w tym samym wieku, takie same poglądy polityczne itp.), Staram się uzyskać różne punkty widzenia: pomaga mi to myśleć lepiej. Spotkanie z ludźmi, którzy myślą lub zachowują się jak Ty, jest bardzo naturalne. Zjawisko to występuje szczególnie łatwo w internecie, gdzie tak łatwo jest dotrzeć do określonych nisz kulturowych. Algorytmy mediów społecznościowych dodatkowo zawężają nasze pola widzenia, dostarczając nam tylko informacji, które odpowiadają naszym osobistym przekonaniom. To jest prawdziwy problem. Jeśli wszyscy członkowie naszych kręgów społecznych myślą tak jak my, nasz sposób myślenia staje się jeszcze bardziej sztywny i mniej zdolny do zmiany naszych przekonań w obliczu nowych faktów. W rzeczywistości badania pokazują, że im więcej słuchamy tych, którzy myślą podobnie jak my, tym bardziej nasze opinie ulegają polaryzacji. Wycisz swoje preferencje Dlatego ważne jest, aby wydostać się z bańki i możesz zacząć od małych rzeczy. Jeśli pracujesz w księgowości, zaprzyjaźnij się z marketingiem. Jeśli zawsze jesz obiad z szefami kuchni, idź na mecz piłki nożnej z innymi współpracownikami. Wejście w tego rodzaju nawyki pomoże ci wyrwać się z myślenia i rozwinąć bogatsze pomysły. Kiedy jesteś w zespole, daj ludziom możliwość samodzielnego wyrażania swoich pomysłów, bez wpływu grupy. Kiedy na przykład konsultuję się z moim zespołem, nie ujawniam moich preferencji i proszę wszystkich o przesłanie mi osobnej opinii e-mailem. Pozwala to uniknąć fenomenu myślenia grupowego. Te drobne taktyki mogą wydawać się oczywiste, ale w praktyce są one raczej rzadkie, zwłaszcza w świecie biznesu, gdzie zbyt mało firm potrzebuje czasu, aby rygorystycznie uzasadnić. Jednak ta tak ważna praca krytycznego rozumowania opłaca się. Nawet jeśli szczęście odgrywa mniej więcej rolę w powodzeniu firmy, największe sukcesy są owocem inteligencji.1 - BADANIA MAMJELLE Przed rozpoczęciem właściwych badań bibliograficznych, plik konsultacja z Encyclopedia Universalis wydała mi się więc niezbędna przyzwyczaić się do pojęć, do terminów, które musiałbym na nowo odkryć. Tomy indeksu były zatem konsultowane najpierw pod koniec pedagogiki, a następnie o godz każde ze słów podmiotu. Od razu stało się jasne, że słowa tworzące tematyka badań była najczęściej wykorzystywana jako dostęp do obszarów badawczych. bardzo szeroka wiedza i daleko od celu, który ma być osiągnięty. Na przykład słowo ?mentalny? odniósł się do całej serii artykułów medycznych lub psychiatrycznych, o wiele za bardzo co znaleźć - więc znajdujemy artykuły na temat upośledzenia umysłowego - lub wiele zbytnio skupiaj się na fizycznym procesie tego, co dzieje się w mózgu, aby odpowiedzieć konkretna potrzeba rozwiązań. Poza tym tego typu artykuły, o ile się upewniłem następnie wymaga zbyt dogłębnej wiedzy medycznej lub psychologicznej aby mój sponsor mógł z nich od razu skorzystać, podczas gdy ogólne artykuły edukacyjne byłyby zawsze mile widziane, nawet jeśli nie zawierają odpowiedzi lub podejść tylko pośrednio do sedna tematu. Chociaż badanie to było rozczarowujące, pozwoliło nam podkreślić jeden aspekt dla przyszłych badań bibliograficznych: należy teraz wystrzegać się odniesień przyniosłoby to tylko słowa przedmiotu, ponieważ należą one jednocześnie do pól duże i sąsiadujące z ośrodkami zainteresowania. Z tych badań towarzyszy nagły odniesień w artykułach korpusu, pierwsza lista warunki, przy pomocy których wydawało mi się, że można skonsultować się z narzędziami bibliograficzne, łącząc je jednak za każdym razem w celu ograniczenia byłoby konieczne zbyt duże pole: pedagogika pedagogika ewaluacja ewaluacja przypadek psycholingwisty (metoda ic z) rozumowanie dydaktyczne abstrakcja poznawcza (nauka) inteligencja logiczna Metoda pamięci myśli Wygotskiego Alaina Freineta Doświadczenie kazuistyczne Decroly Rousseau Wallon alfabetyzacja edukacji grupowej programu Piaget (dynamiczny) stały organizacja dla dorosłych (teoria) Orientacja Bineta profesjonalny heurystyczny itp. 6 Strategie i metody doskonalenia logicznego rozumowania i funkcjonowania umysłowego Pod wpływem starego odruchu studenckiego przejrzałem katalogi biblioteki uniwersyteckie, które wydały mi się najbardziej odpowiednie. Katalog ENSSIB skonsultowała się jako pierwsza, chociaż temat ten nie wchodził w jej zakres specjalizacje ze względu na bliskość. Poza tym, że jest skomputeryzowany, a zatem nie mieszczący się w zakresie poszukiwań manualnych, jego katalog LORIS mi tego nie zapewnił że dziewięć odniesień, które mogą być interesujące i tylko trzy zostały zachowane, my Dlatego nie wrócimy do tego. Pliki katalogów materiałowych (papierowe) bibliotek Uniwersytetu Lumiere - Lyon II okazał się znacznie bogatszy. Niestety Quai, podobnie jak Bron, jest dopiero w trakcie komputeryzacji, więc nie da się tego zrobić przechwytywanie na dyskietce i stara dobra metoda sporządzania notatek ręcznie używane z ryzykiem zniekształcenia zawartych w nim informacji. Pojawił się inny powód niezadowolenia, o wiele ważniejszy niż ten: jest stwierdza, że ??ten uniwersytet ukrywa w sobie Instytut Nauk i Praktyk w Edukacja i szkolenie oraz że ma - a raczej miał - bibliotekę, ponieważ teraz powierzył go dobrej opiece centralnej biblioteki. Lubię to operacja jest niedawna, katalog tej specjalistycznej biblioteki jeszcze nie istniał w pełni zintegrowany. W rezultacie zabroniono mi całego jego majątku dostęp. Niemniej jednak mogłem zapoznać się z już włączonymi odniesieniami i to stanowi prawie całe szuflady. Najciekawszymi punktami dostępu były nagłówki: edukacja i jej pochodne (w szczególności kształcenie ustawiczne, edukacja, dorośli), szkolenia kształcenie stałe, ustawiczne, pedagogika, czytanie, Piaget, analfabetyzm ... Tylko kilka z tych odniesień zostało dodanych podczas konfrontacji wynika ze wszystkich źródeł, ponieważ albo były one już zintegrowane pod a w formie skomputeryzowanej lub były znacznie starsze od pozostałych, absolutnie normalne zjawisko, jeśli weźmiemy pod uwagę stan bibliotek uniwersyteckich. 2 - AUTOMATYCZNE WYSZUKIWANIE Aby określić, które zautomatyzowane źródła można wykorzystać, katalog profesjonalnych banków danych1 był konsultowany z indeksu tematycznego według Wpis EDUKACJA I SZKOLENIA oraz wpis PEDAGOGIA. Pierwszy oferował czterdzieści banków, a drugie osiem, z których tylko jeden nie należał do najpierw przeczytaj Podstawy wskazane w dwóch miejscach to: DIDAC, ERIC, ETS TEST KOLEKCJA, FRANCIS, FRANCIS-SCIENCES SOCIALES, INRP, SCIENCES DE EDUKACJA. Następnie szukałem tych, z którymi mógłbym się zapoznać na temat CD-Rom w witrynie Biblioteka ENSSIB lub na Uniwersytecie Lumiere-Lyon II. Wynika z tego, że ja mógł zobaczyć tylko dwa z tej listy: ERIC i FRANCIS oraz dwa inne, w tym domena była uniwersalna, a mianowicie ELECTRE BIBLIO, BNF i CD-THESES. Oprócz Franciszka konsultuje się w bibliotece Uniwersytetu Lumiere - Lyon II w Bron, wszystkie płyty CD-ROM zostały przesłuchane w bibliotece ENSSIB. Tak jak informacji, należy zauważyć, że BIBLIOTEKA EDUKACYJNA CD-ROM firmy Silver Platter, posiadany we wspomnianej bibliotece, mógłby być przydatny do badań, ale nie był potem i ponownie teraz dostępne do konsultacji. ? Płyta CD-Rom BNF Wymieniając francuską bibliografię narodową od lat siedemdziesiątych XX wieku, ten CDRom opublikowany w 1992 roku był konsultowany według czterech strategii, z których każda wykluczała wyniki poprzednich w celu uniknięcia zjawiska duplikatów. Mogłem zadawać pytania ta baza danych, po przestudiowaniu jej indeksu, według różnych aspektów my Badania. Strategia (su = kognitywistyka lub su = poznanie, zaburzenia) mnie przedstawił 20 referencji; (su = edukacja poznawcza lub su = konstruktywizm (psychologia)) dał 11, (su = programowanie neurolingwistyczne $), 23 i (su = wykształcenie dorośli $ lub su = kontynuacja edukacji), 92. Z tych 146 musiałem zachować jedną Kwarantanna. ? CD-ROM CD-TEZY Wydany w 1992 przez Laser-Media, CD-THESES oferuje 230 000 prac doktorat wspierany we Francji od 1972 r. (1983 na kierunku zdrowie). Z 25 referencje wydane na pytanie (dom = "OS.Sciences de 1'education" i (tit = "metoda" gdzie tit = "metody"), tylko jedna została zachowana; z 133 z (dom = "OS.Sciences de 1'education "and (tit =" adult "lub tit =" adult ")), 46, a potem tylko 16 po drugie szumowanie; 10 dnia (dom = "04-Psychologia" i suj = "inteligencja"), jeszcze tylko jeden; na 3 z (dom = "OS.Sciences de 1'education" i (suj = "cognitive (proces) ?lub suj -? poznawczy (strategia) ?lub suj =? strategia uczenia się ?lub suj = ?strategia edukacyjna? lub suj = ?strategie edukacyjne?)), 1 i 6 z (dom = ?OS.Sciences de 1'education? i (podmiot = ?proces poznawczy lub podmiot =? proces poznawczy ? lub suj = ?proces kontrolowany? lub suj = ?proces strategiczny? lub suj = ?rozwój poznawczy lub podmiot = ?rozwój inteligencji? lub podmiot = ?rozwój umysłowy?), 1. A. Drugie sortowanie zostało wykonane na konglomeracie tych 19 referencji i tym razem tylko 12 pozostał. ? Płyta CD-ROM ELECTRE Ten CD-ROM został wyprodukowany przez Cercle de la Librairie przy wsparciu MRT / DIST, który zredagował go w listopadzie 1994. Na koniec kilka małych badań naleganie na ten lub inny aspekt tematu (rozumowanie, pedagogika, porażka, Feuerstein, Piaget, kształcenie ustawiczne, Wygotski, inteligencja, edukacja, praktyka zawodowa, psychopedagogika) przecina się między nimi i oczyszcza z najbardziej nieciekawych odniesień z czasem pobrano 62 ogłoszenia. Z tych 62, 22 są teraz zintegrował moją bibliografię. 8 Strategie i metody doskonalenia logicznego rozumowania i funkcjonowania umysłowego ? Płyta CD-ROM ERIC Silver Platter International NV przegrupował się na tej samej edukacyjnej płycie CD-ROM Centrum informacyjne Resources, aktualny indeks czasopism w edukacji (CIJE) i Resources in Education (RIE) w 1995 roku. W wyniku konsultacji otrzymano 35 odniesień odliczenia. Trzy pochodzą z badań ((logiczne myślenie) w DE) i (poprawa w DE)), który dostarczył 30 referencji. Pięć pochodzi z (zdolności poznawcze i osoby dorosłe i poprawa) z 22 referencji na starcie. Nadal istnieją cztery z pięciu odniesień do (Piaget i rozwój dorosłych) i dwóch innych z (edukacji dorosłych i nauczycieli dorosłych i rozwój poznawczy) na 2 w sumie. Czternaście pochodziło z trzydziestu siedmiu strategia (edukacja dorosłych i nauczyciele dorosłych oraz rozwój dorosłych). Czwarty następujące zostały wyodrębnione z dwunastu badań ((logiczne myślenie) w DE) i ((proces poznawczy) w DE) i (poprawa w DE)). Ostatnie trzy pochodzą z Znaleziono 11 odniesień do pytania (Feuerstein i dorosły). ? Płyta CD-ROM FRANCIS Wiele badań przeprowadzono w bazie danych CNRS w domenie dziedzina nauk humanistycznych, której wyjaśnienie tutaj zajęłoby zbyt dużo czasu. Podsumowując, na Ostatecznie wybrano 119 uzyskanych referencji 48. b) Zapytanie online w DIALOGU Chociaż w tym czasie badań istnieje znaczna liczba odniesień zostały już zmontowane i chociaż aktualność daty odniesienia nie jest synonimem jakości lub adekwatności do tego rodzaju tematu, przeprowadzono badanie online. Punktem wyjścia była DIALOG Database Cataloaue. Pozwolił zidentyfikowanie zasad, które mogą być przydatne w badaniach. W ten sposób identyfikuje się pod kategoria Edukacja, sześć baz danych: ERIC, SOCIAL SCISEARCH, PsyscINFO, A-V ONLINE, AKADEMIC INDEX, BRITISH EDUKATION INDEX. Należy to zauważyć że tylko trzy z tych baz danych zostały wymienione w katalogu banków danych profesjonaliści: ERIC, BRITISH EDUCATIONINDEX i A-V ONLINE. Następnie, aby zapoznać się z każdą z tych baz danych, jej plik w katalogu został skonsultowany. Wtedy, lBluesowe prześcieradła zostały oddane do użytku. Wtedy zdecydowano przeprowadzać badania tylko nad najciekawszymi (z wyłączeniem ERIC, ponieważ było dostępne na płycie CD-ROM): BRITISH EDUCATION INDEX i ACADEMIC INDEX, ograniczyć wydatki. ? INDEKS AKADEMICKI: Badania przeprowadzone na tej podstawie nie odniosły dużego sukcesu, ale tak ani podstawa, ani właściwa strategia sama w sobie, ale dobór słów znak zapytania. Za bardzo szanowali oni same terminy, do tego stopnia z uzyskanych referencji, w liczbie 20, zachowano tylko jedną. Rzeczywiście, oni 9 Strategie i metody doskonalenia logicznego rozumowania i funkcjonowania umysłowego prawie wszystkie miały dość wyraźny charakter medyczny. Jako przykład, ponieważ my można też uczyć się na błędach, oto transkrypcja przeprowadzonych badań: 51 AKTYWNOŚĆ UMYSŁOWA (W) 52 PROCES MENTALNY (W) 53 LOGIKA? (W) ARGUMENT 54 S1 LUB S2 LUB S3 Wynik: 284 55 S4 NIE DZIECKO Wynik: 213 56 S5 I PROCES NAUCZANIA (W) Wynik: 0 57 S5 I ULEPSZENIA Wynik: 20 ? BRITISH EDUCATIONINDEX Kilka wyszukiwań, które umożliwiły przywrócenie 15 bardzo trafnych odniesień Ogółem przeprowadzono 39, w tym: 51 ROZWÓJ POZNAWCZY (W) 52 PROCES POZNAWCZY (W) 53 ZDOLNOŚĆ POZNAWCZA (W) S4S1 0RS2 0RS3 Wynik: 817 55 PROCES NAUCZANIA (W) 56 S4 I S5 Wynik: 11 II - ANALIZA I KRYTYKA Największą trudnością napotkaną podczas badań jest prawdopodobnie problem obsługa słów kluczowych, deskryptorów, wpisów lub wszelkich innych terminów brać. Rzeczywiście, jak pokazują badania przeprowadzone na ACADEMIC INDEX, jeśli my pozostaje zbyt wierny warunkom tematu, wskaźnik trafności odpowiedzi spada znacznie, ponieważ są terminami globalnymi, otwierają drzwi duże domeny, czasami zbliżone do pożądanych. Jeśli ta początkowa trudność zostanie przezwyciężona, pozostaje ograniczenie tej cechy który pozostaje, weź właściwe rekordy, nie dając się zwieść duplikatom lub kuszący tytuł, gdyż obfituje w mikro-domenę NLP (Programming neurolingwistyka). Dodatkowo trzeba brać pod uwagę wiek, bo wykształcenie wydawane dorosłym bardzo różni się od tych przeznaczonych dla małych dzieci ... pamiętaj również, że jeśli prace teoretyczne są ważne dla odpowiedzieć na ten temat, odpowiadają tylko na część, pomijając najczęściej, Aspekt praktyczny, który w tym przypadku uzasadniał prośbę o bibliografię. 10 Strategie i metody doskonalenia logicznego rozumowania i funkcjonowania umysłowego Jeśli chodzi o samokrytykę, do której mogłem się odnieść, największa polega na moim braku zręczności i nawyku konsultowania się z podstawami i internetowe banki danych. Czasami może być tak mały, że nie mogę następnie przedstaw formalny pisemny protokół, jak ma to miejsce w przypadku badań wykonano na UNCOVER, W przypadku tego ostatniego znalazłem 15 odniesień, ale zbyt losowe, aby je tu ujawnić. Jednak trochę sobie to wyobrażam W praktyce ta trudność zostanie pokonana. Inna krytyka, do której mógłbym się odnieść, wynika nieco z pierwszej. Ponieważ nie czuję się jeszcze zbyt komfortowo - chociaż osiągam dobre wyniki - w nie korzystałem z baz danych ERIC i FRANCIS w trybie online, aby uzupełnić badania na CD-ROM.
Strona WWW: https://logicznezagadki.pl/

Komentarze

Dodaj komentarz

Brak komentarzy